F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FACEBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

Cinta Umpama Menunggu Bas
 

Hello ! Say hye to earthlingg *melambai tangan* korunk semua sihat ? 
Malam nii eynna nak buat entry laa . Lama sangat dah tak buat entry , Eyna memang jenis budak yg sangat malas nak buat entry . MUAHAHAHA ~


Oke oke , straight to the point . HUHU! 
Tahu tak , cinta sebenarnya sama seperti seseorang yang sedang menunggu bas . Bila awak tahan bas tu kemudian bas tu berhenti tapi alangkah malangnya bas tu penuh . 

Lalu awak berkata.. 

 

Kemudian awak tahan bas yg kedua dan bas tu berhenti.. 

Lalu awak berkata , 

 

Dan awak masih tunggu dan tunggu bas yang lebih semourna dan selesa.

Datang pula bas ketiga , 

  


Setelah beberapa ketika , datang lagi sebuah bas . Bas yg dtg tu kosong , tak  penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapiu kali ni awak masih lagi memilih .
Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya . 
Tiba-tiba... awan mula gelap , cuaca semakin mendung dan baru awak perasan  yang awak sudah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu , walaupun bas tu tak sebegitu sempurna . Dan kemudian barulah awak sedar bahawa awak dah naik bas yang salah .
Jadi , selama ni awak dah banyak bazirkan masa dan wang utk menunggu apa yg awak hendak. 

''Walaupun bas yg datang tu adalah bas yg berhawa dingin , adakah awak dpt pastikan bahawa bas itu tidak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas itu tidak terlalu sejuk untuk awak ? '' 
So , (especially utk perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan itu memang tak salah . Tapi , tak salh jugak kalu anda sanggup memberi satu peluang pada org lain , kann? 
Sekiranya awak dapati ''bas'' itu tidak sesuai dgn awakk , apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu . 
Tapi.. saya pasti awak semua mesti ada pengalaman yg macam ni , Awak nampak sebuah bas dtg (bas yg awak nanti-nantikann) , awak tahan bas itu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu dan tinggalkan awakk. 

Hahahaha , bila ada bas yg lalu melintasi saya macam tu , apa yg saya lakukan ialah berjalan

Bodah sebenarnya untuk mengejar bas itu sebab setiap kali , awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri . 


Jadi , bercinta itu adalah ibarat menunggu bas , sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas itu .. semuanya terpulang pada diri awak . Dan bila awak berjalan , awak sebenarnya cuba melarikan diri dari cinta ! 

 

KopiPASTA dari : merepekGILA! 










0 comment[s] | back to top